تبلیغات

آنچه درباره برندها باید بدانید

 کتاب برند و برندسازی روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، انتشارات ایده خلاقیت، کتاب "برند و برندسازی؛ براساس دیدگاه‌های نخبگان برندسازی جهان"، تالیف و ترجمه آرش سلطانعلی و با مقدمه ریتا کلیفتون را منتشر کرد.

این کتاب به موضوعاتی همچون برند چیست؟ ارزش مالی برندها، ارزش اجتماعی برندها، آنچه که برندها را بزرگ می‌کند، جایگاه‌سازی برای ایجاد برند، تجربه برند، هویت کلامی و بصری برند، ارتباطات برند، دورنمای روابط عمومی در برندسازی، حفاظت از برند، جهانی‌شدن برندها، برندها و اصول اخلاقی، برندسازی در آسیای جنوب شرقی، برندسازی مکان‌ها و ملت‌ها و آینده برندها می‌پردازد.

 این کتاب در واقع سه بخش اصلی دارد: بخش اول نگاهی به تاریخچه و تعریف برندها و اهمیت اجتماعی و مالی آن ها دارد.

بخش دوم، برخی از مراحل عملی را در مدیریت برند بررسی می کند.

بخش سوم آینده بندها را از هر نوعی که باشند مد نظر قرار می‌دهد؛ همین طور تاثیرات و فرصت‌های جهانی شدن را تحلیل کرده و پتانسل برندهای آسیایی را بررسی می‌کند.

ریتا کلیفتون در مقدمه این کتاب موضوعاتی همچون اهمیت اقتصادی برندها، نمودهای سیاسی و اجتماعی برندها، درک نقش برندها، فقدان درک، اصطلاحات فنی، مالکیت و عناصر ملموس و ناملموس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی  دلیل موفقیت برندها را تمایل مردم به آنها می‌داند و معتقد است: از طرفی هم هر سازمان نیاز به حفظ اعتبار (و به همین نسبت ارزش سازمانی خود) دارد و همین انگیزه‌ای نسبتا موثر برای آن سازمان ایجاد می‌کند تا رفتار خوبی از خود بروز دهد.

کلیفتون اهمیت اقتصادی برندها در صحنه بین‌المللی و ملی را غیرقابل انکار می‌داند و به این نکته نیز اشاره می‌کند که برندها صرفا دارایی‌های اقتصادی نیستند؛ جدا از مزایای اجتماعی آشکاری که سبب ایجاد ثروت در توسعه استانداردهای زندگی، در هر دو سطح ملی و بین‌المللی می‌شود، درک زیادی از مزایا و تاثیرا اجتماعی برندها وجود ندارد.

در این کتاب که به همت سلطانعلی تالیف و ترجمه شده می‌خوانیم: کلمه برند از کلمه قدیمی نروژی brandr به معنای سوزاندن مشتق و از همین مبدأ به زبان انگلوساکسون وارد شده است. در زمان قدیم انسان‌ها برای نشان دادن مالکیت خود بر دام‌هایشان آن‌ها را با آهن گداخته داغ می‌زدند؛ به این ترتیب و با استفاده از برندها (داغ‌ها) تاجران می‌توانستند دام‌های مزرعه‌داران مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند. تاجران می‌توانستند راحت‌تر مزرعه دارانی را که شهرت خوبی در زمینه داشتن دام های خوب داشتند، پیدا کنند و از دامدارانی که آوازه خوبی نداشتند پرهیز کنند. به این ترتیب استفاده از برندها به عنوان راهنمایی برای انتخاب تثبیت شد، نقشی که تا امروز پایدار مانده است.    

کتاب مورد اشاره با ۳۲۰ صفحه و به قیمت ۲۸ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

در انتخاب و نمایش محتوا هیچ دخالت انسانی وجود ندارد لذا از شما خواهشمندیم در صورتی که این مطلب را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است به ما گزارش کنید.